درمان جوش صورت مسئله ای مهم است که میخواهیم  در مورد آن صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است آکنه ها را بهتر بشناسید. این کار به شما کمک میکند تا بتوانید راحت تر با آنها مقابله کنید.

هنگامی که غدد سبوم یا همان غده های تولید کننده چربی پوست بیش از حد معمول چربی ترشح میکنند ، پوست چرب میشود. در نتیجه منافذ پوست بسته میشوند. البته منافذ پوست ممکن است به وسیله ی سلول های مرده پوست و موارد دیگر نیز بسته شوند.

 

به هر حال با بسته شدن حفره های پوست ، چربی در زیر پوست گیر میکند و تبدیل به یک مکان مناسب برای تجمع باکتری ها میشود. این همان دلیل به وجود آمدن جوش روی صورت و بدن است.

در ادامه 15 روش فوق العاده درمان سریع جوش را به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آنها میتوانید خیلی سریع از شر جوش های صورتتان خلاص شوید.

 

درمان جوش

درمان سریع جوش صورت با 16 روش عالی


وقتی صحبت از درمان جوش صورت میشود ، اولین راه کارهایی شاید به ذهن هر کسی برسد ، پاکسازی پوست ، شستشوی زیاد و حتی استفاده از لیزر است. اما همان طورکه خود شما نیز میدانید ، این روش ها میتوانند وضعیت پوست را بد تر کنند.

خب سوال اینجاست ، چه کار باید کرد!؟ درا ادامه 16 روش فوق العاده برای درمان جوش های صورت را به شما آموزش داده ایم که میتوانند خیلی سریع جوش ها را از بین ببردند.

 

درمان جوش با سریع ترین روش برای مواقع ضروری


به عنوان اولین روش ، میخواهیم یک روش کاملا اورژانسی را به شما آموزش بدهیم که در بدترین شرایط میتواند چاره ساز باشد!

از این روش تنها برای مواقعی استفاده کنید که مجبور هستید. در غیر این صورت پیشنهاد میکنیم از روشهای درمانی دیگر که در ادامه آموزش داده شده اند استفاده کنید.

مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است. یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است. از اسکراب ها برای شستشوی پوست میتوانید استفاده کنید.

یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه نخی تمیز ویا یک نایلون بگذارید. سپس آن را هر 1 ساعت حدود 15 تا 20 دقیقه روی جوش قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه روی پوست بماند و در صورتی که احساس درد کردید آن را بردارد.


سشوار را روی کمترین درجه گرما قرار داده و با فاصله و خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید. باید حدود 3 تا 5 دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید. دقت کنید که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده‌است، کار را متوقف کنید.


قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد( خمیردندان سفیدکننده نباشد). البته این را بدانید که خمیردندان‌‌های ژله‌ای برای این کار مناسب نیستند.
صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم و فراوان ، خمیردندان را از روی جوش بشویید.


برای رفع جوش صورت از یخ استفاده کنید

یخ برای درمان جوش میتواند بسیار کارساز باشد. همانطور که گفتیم جوش از تجمع چربی و باکتری در زیر پوست به وجود می آید.

هنگامی که از یخ روی صورت و جوش استفاده میکنید ، سرمای آن باعث میشود تا چربی و باکتری ها با منقبض شدن پوست پوست خارج شوند.

شاید این مطلب به دردتان بخورد » یخ برای از بین بردن جوش های صورت یک راه کار عالی است

علاوه بر این استفاده مداوم از ماساژ صورت با یخ ، گردش خون را بیشتر کرده و بعد از مدتی باعث سفید تر شدن پوست میشود.

چطور از یخ برای رفع جوش صورت استفاده کنیم؟
یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.
چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.
نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.


معجزه ای برای درمان جوش صورت به نام عسل


عسل ماده ای است که از آن با عنوان « شفا » یاد شده است. در طب سنتی نیز برای درمان بسیاری از امراض استفاده میشود.

عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی به همان تناسب بیشتر میشود.

 

چطور از عسل برای درمان جوش صورت استفاده کنیم؟


یک تکه پنبه ی استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و روی پوست بمالید. ( برای اینکار میتوانید دست ها را ضد عفونی کرده و از آنها برای مالیدن عسل روی صورت استفاده کنید ).
پوست را حداقل به مدت ۳۰ دقیقه به حال خود بگذارید و بعد از آن با آب گرم بشویید.
نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید. با کلیک روی منبع ادامه مطلب را در سایت زیباشیم بخوانید.

 

منبع : زیباشیم دات کام ( www.zibasheem.com )