رفع جوش های صورت را یاد بگیرید

جوش

1.سرکه سیب:


پس از تمیز کردن صورت خود، از یک حوله برای خشک کردن آن استفاده کنید، سپس سرکه سیب را با مقدار یک به سه با آب ترکیب کنید و یک تکه پنبه را درون مخلوط بخیسانید و سپس روی قسمت های آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 15 دقیقه شستشو دهید و بعد از تونر مناسب پوست خود استفاده کنید.


این درمان را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید.


2.دارچین و عسل:


یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 2 قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید.سپس آن را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید و با یک حوله نرم روی پوست خود بکشید تا خشک شود، این درمان را به صورت روتین 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.


3. تکه های یخ:


یک عدد یخ را درون حوله بپیچید و آن را روی قسمت های آسیب دیده پوست برای چند ثانیه اعمال کنید و بعد از چند دقیقه آن را رها کنید.نکته:توجه داشته باشید که باید یخ را چندین بار در طول روز روی صورت خود بگذارید تا بهترین نتایج را به دست آورید.


4. خمیر دندان:


با استفاده از یک تکه پنبه یک لایه خمیر دندان را روی قسمت های آسیب دیده پوستتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید.این درمان را 2تا 3 بار در روز تکرار کنید.


5. فقط عسل:


خواص ضد عفونی کننده آن، شناخته شده است و به سرعت می تواند میکروب های بدن را از بین ببرد. چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است فقط با استفاده از یک تکه پنبه عسل را به مناطق آسیب دیده پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.


6. روغن درخت چای:


شما می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل به خوبی ترکیب کنید و آن را روی صورت، بینی و چانه خود اعمال کنید و بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب شستشو دهید.


به عنوان یک جایگزین همچنین می توانید ژل آلوورا به جای روغن نارگیل استفاده کنید و یک ماسک تهیه کنید:


یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و سپس آن را روی جوش های خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید.


اخطار:از اعمال روغن درخت چای روی پوست های حساس اجتناب کنید.


7. آب لیمو:


روش اول: فقط آب لیمو:


پس از تمیز کردن پوست خود با آب و پاک کننده های ملایم، لیموی تازه را نصف کنید و آب آن را درون یک کاسه بریزید و با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آب لیمو روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.


این کار را دو بار در روز تکرار کنید.در ابتدا ممکن است کمی احساس سوزش و ناراحتی کنید، اما به زودی از بین خواهد رفت .


منبع : نمناک namnak.com